Przy regularnym treningu siłowym, na pewno warto wspomóc naszą dietę o białko, które nie tylko jest  bogatym  źródłem składników budulcowych mięśni ale wspomaga również utrzymanie masy mięśniowej oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Po treningu natomiast, regeneruje i przywraca prawidłowe funkcjonowanie mięśni.

JAK SPOŻYWAĆ?

Dla aktywnych Mężczyzn, ćwiczących kilka razy w tygodniu i nastawionych na znaczne zwiększenie objętości masy mięśniowej, zaleca się 2,0-2,2 g białka na 1 kg wagi ciała.

Natomiast dla Kobiet regularnie ćwiczących na siłowni odpowiednia dawka białka to 1,5 – 2 g białka na 1 kg wagi ciała. To spowoduje  szybsze spalanie tkanki tłuszczowej a przy okazji delikatny wzrost masy mięśniowej. Odpowiednia dawka białka plus trening siłowy lub wytrzymałościowy sprawią, że mięśnie staną się mocniejsze ale nie urosną tak bardzo jak u kulturysty.

Bardzo ważne jest aby dostarczać organizmowi aminokwasy w rozłożonych dawkach w ciągu dnia, czyli najlepiej spożywać białka wysokiej jakości co 3-4 godziny, np. w posiłkach lub w koktajlach. Te ostatnie najlepiej sprawdzą się po treningach, gdy organizmowi potrzebna jest regeneracja. W dni kiedy trenujemy, ostatni posiłek przed treningiem powinien mieć mniejsze ilości biała aby nie obciążać organizmu jego trawieniem, należy go uzupełnić zaraz po treningu. Natomiast w dni beztreningowe, białko powinno być rozłożone równo na wszystkie posiłki.

Jednak nie należy przesadzać z ilością spożywanego białka, szczególnie w okresie budowania masy mięśniowej. Kiedy rośniemy, tak na prawdę nie potrzebujemy zbytniej ilości białka, jest ono bardziej potrzebne przy redukcji masy ciała. Białko przyspiesza metabolizm i jest najbardziej sycącym składnikiem, który zabezpieczy nas przed nadmiernym apetytem oraz ochroni nasze mięśnie przed rozpadem.

 

BIAŁKO SERWATKOWE

Podstawa posiłku potreningowe ale można również brać rano lub jako przekąskę

BIAŁKO MIESZANE

Zalecane szczególnie do ostatniego posiłku ponieważ zawiera rodzaje białka długoprzyswajalnego ale mozna również stosować w ciągu dnia.

 

KILKA SPOSOBÓW NA DOBRE BIAŁKO

-       pierś z kurczaka 25g w 85g mięsa

-       pierś z indyka 22g w 85g mięsa

-       chuda wołowina 24g w 85g mięsa

-       chuda wieprzowina 22g w 85g mięsa

-       łosoś 22g w 85g mięsa

-       tofu 20g w ½ filiżanki

-       soczewica 18g w filiżance

-       jogurt grecki 15g w 150g

-       fasola 15g w filiżance

-       ciecierzyca 13g w filiżance

-       fasolka szparagowa 13g w filiżance

-       jajka 6g w 1 szt.

 

Z naszej oferty polecamy:

-       naleśniki PROTEIN PANCAKE 22g w porcji 50g

-       DELUX 100% WHEY PROTEIN 22g w 30g produktu (1 porcja)

-       LONG PROTEIN 31,1g w 40g produktu (1 porcja)

-       DIET PROTEIN 15,3g w 40g produktu (1 porcja)

-       100% WHEY PROTEIN 22g w 30g produktu (1 porcja)

-       MICELLAR CASEIN 34,6g w 45g produktu (1 porcja)

-       100% WHEY ISOLATE 25,7g w 30g produktu (1 porcja)

 

Każdy z tych produktów jest opisany na naszej stornie, zachęcamy do lektury oraz zakupów.